*

Såg nyss på Rallybrudar med mamma. AAAA/AAAAA
Det var faktiskt bra, men trodde den skulle vara bättre.

När jag såg denna film så fick jag minnena från barndomen.
Hela min uppväxt var jag på rally, ända sedan jag var någon månad.
Både pappa och farbror körde och satt kartläsare för varandra.
Pappa slutade tidigare för att det blev så dyrt med reparationerna av bilen,
Men farbror fortsatte tills jag iaf var 10 kanske?
När både pappa och farbror körde, hände att de inte åkte tillsammans, så var farmor o farfar med ut och tittade.
Jag satt oftast där på filten och lekte, med hörselskydd om öronen.
Men jag var glad iallafall.
Senare om åren satt jag och tittade, fortfarande med det dära leendet.
Men det var inte lika kul när inte BrödernaKarlsson körde förbi i högsta fart.

Och jag kommer ihåg en gång..
Jag satte mig i Farbrors gula volvo(?), hade händerna på ratten, helt fastspänd, och hjälmen på mig.
Då sade farbror något till mig i den här stilen , och jag svarade ungefär såhär;
Farbror: Där trivs du allt bra va?
Jag:ja, När jag blir stor vill jag bli rallyförare
Farbror: Det är några kvar hörru . Men du och jag kanske kan åka tillsammans när din tid är inne.
Jag : aaa. Svängde lekfullt med ratten och gjorde brumbrum-ljud.

Det är sant. Jag ville gå i Bröderna Karlssons fotspår.
Att bli kartläsare men framförallt att bli rallyförare.
Jag såg mig själv, där på pallen. Första pris.
Ser oxå en bild av mig i tidningen.

Jag vet inte riktigt när jag var på rally senast. Det var iallafall flera år sedan.
Pappa och farbror är inte heller ute så ofta.
Senast, som jag kommer ihåg, var det SvenskaRallyt.
Jag frågar pappa om våren/sommaren när det är tävlingar men han brukar inte veta för han
har ingen koll. Även om han själv vill ut.
Han kanske vill undvika att åka ut för att han drömmer att komma tillbaka?
När man väl vet så kanske det inte ens är pappa-helg. Vilket kan vara tråkigt.

Men efter denna film , vill jag ta tag i detta!
Om jag inte kan få köra så vill jag iaf ut och titta!

Jag kommer ihåg att jag hade en tanke om att kunna bli rallyfotograf.
Att jag åker ut och sedan fotar.
Det kanske är det kan jag göra? Men mer som en hobby?

Jag undrar om jag kan få min dröm att gå i uppfyllelse?
Kanske ska gå ut skolan och fixa det förbannade körkortet först.

Vänta , ge mig några å bara. Några år..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0